Ce este Case Study? Case Study este un concurs de studii de caz organizat de către VWI ESTIEM București (Asociația Studenților Economiști Vorbitori de Limba Germană, membră a ESTIEM - European Students of Industrial Engineering and Management) pentru studenții, masteranzii și doctoranzii de la toate facultatile din tara. In 2003 a avut loc prima editie a Case Study, care a fost de asemenea si prima data cand o asociatie studenteasca a organizat un concurs de acest gen in Romania. Ideea acestui tip de concurs a venit din constientizarea nevoii studentilor de a intelege cum functioneaza o companie si cum isi stabileste strategia de dezvoltare. Pana acum au avut loc treisprezece editii ale acestui concurs, cu o medie pe editie de sapte studii de caz diferite si aproximativ 150 de studenti participanti. Cum se desfasoara Case Study? Companiile participante prezinta probleme (reale sau fictive) pentru care echipele participante trebuie sa ofere o solutie. Aceste studii de caz acopera diverse domenii, atat tehnice, cat si economice si de comunicare. In prima zi a concursului, fiecare companie organizeaza un training in care se prezinta si ofera toate informatiile relevante pentru elaborarea solutiei. Totodata studentilor le este prezentat si modul de abordare dorit de catre companii pentru a rezolva studiul de caz. Participantii au voie sa foloseasca toate sursele pe care le au la dispozitie. Incepand de anul acesta, timpul de gandire si cercetare pentru oferirea unei solutii a fost extins de la doua la patru zile. Dupa aceste patru zile, au loc prezentarile solutiilor, iar cea mai buna solutie de la fiecare studiu de caz este premiata. Cum sunt formate echipele? Participantii au posibilitatea de a se inscrie individual. In functie de numarul celor inscrisi individual si de preferintele fiecaruia, ii vom grupa in echipe si ii vom repartiza la compania potrivita. Oferim astfel posibilitatea participantilor care nu reusesc sa isi formeze din timp o echipa, sa poata concura la Case Study. Acceptarea in concurs si/sau distribuirea la o anumita companie depinde de CV-urile participantilor. De asemenea, ramane valabila posibilitatea inscrierii cu o echipa deja construita. Echipele trebuie sa contina trei sau patru studenti, iar acceptarea in concurs si/sau distribuirea la o anumita companie depinde de CV-urile participantilor. Criteriile de jurizare Acestea sunt stabilite de catre compania care propune studiul de caz. Cu toate acestea, printre criteriile de jurizare majoritare se numara spiritul analitic, modul in care au fost utilizate informatiile initiale, creativitatea solutiei si modul in care ea este prezentata, precum si felul in care a colaborat echipa. Ce avantaje poate avea un student care participa la Case Study? Principalul avantaj pe care il are un student care participa la Case Study este ca in urma concursului poate avea o imagine mai clara asupra abilitatilor sale de lucru in echipa si de lucru sub presiunea timpului, precum si asupra nivelului de pregatire pe care il are. De asemenea, participand la Case Study, studentii ajung sa inteleaga cateva aspecte ale functionarii unei companii, pot discuta cu reprezentantii companiilor si pot afla ce anume asteapta un angajator de la ei. Pentru mai multe informatii legate de concurs, va rugam vizitati rubrica Intrebari Frecvente
HOME
CE ESTE CS?
INSCRIE-TE
FAQ
CONTACT