Intrebari Frecvente Ce este un studiu de caz? Cum trebuie sa arate? De unde ma pot documenta? Potrivit Wikipedia, studiul de caz este una dintre metodele de a realiza o cercetare in domeniul stiintelor sociale. Alte metode de cercetare in domeniul stiintelor sociale: experimentul, chestionarul, istoricul si analiza informatiilor obtinute. Studiul de caz este o analiza amanuntita a unei persoane sau a unui grup, in mod special ca model al unui fenomen medical, pishologic sau social. Din punct de vedere managerial, studiul de caz este o analiza detaliata si intensiva a unei entitati sau a unei structuri componenta a unei entitati economice, realizata in vederea determinarii factorilor care stau la baza succesului sau a insuccesului sau. Un studiu de caz demonstreaza, modul in care problema a fost identificata, care dintre solutii a fost aleasa si evidentiaza rezultatul final, pentru un domeniu anume. In general, un studiu de caz este structurat pe maximum 3 pagini normale, fara exces de continut grafic. Exagerarea conduce spre interpretarea studiului ca reclama fortata, astfel incat se opteaza pentru o forma moderata de prezentare a continutului. Ca forma si continut, un studiu de caz se imparte in 3 mari sectiuni, denumite in functie subiect si de domeniul de activitate: Provocare / problema / ipoteza Abordare / solutie / implementare Beneficiu / rezultat / finalizare Studiul de caz se focalizeaza pe o singura problema, centrat pe prezentarea solutiei oferite sau pe avantajul produsului in discutie. Devierea de la subiect duce la pierderea interesului cititorului. Un titlu bun creste interesul cititorilor. Avantajul unui serviciu sau produs trebuie evidentiat de la inceput, titlul urmand sa fie sustinut prin argumente in cadrul studiului de caz. Mentine atentia celui care citeste studiul de caz prin accentuarea explicatiilor in rezolvarea problemei, prin termeni masurabili si cuantificabili. Sustine materialul prin date statistice, grafice sau tabele, in functie de caz. Argumenteaza avantajul recuperarii investitiei in serviciul sau produsul oferit in cifre de crestere. Un studiu de caz iese in evidenta prin limbajul folosit. Recomandarea noastra este de a evita termenii mult prea tehnici si incarcarea textului. Ca sursa de documentare, aveti puse la dispozitie de catre companii diverse materiale orientative, dar este permisa si folosirea altor mijloace de informare. Sursa: http://www.studiidecaz.ro/index.php?ifile=cum_public http://www.studiudecaz.ro/ Cine poate participa? Ce se intampla daca nu am echipa? Concursul este deschis tuturor studentilor, masteranzilor si doctoranzilor de la toate facultatile din tara, grupati in echipe de 3-4 membri. Incepand cu editia de anul trecut, am adaugat posibilitatea participantilor de a se inscrie individual. In functie de numarul celor inscrisi individual si de preferintele fiecaruia, ii grupam in echipe si ii repartizam la compania potrivita. Oferim astfel posibilitatea participantilor care nu reusesc sa isi formeze din timp o echipa, sa poata concura la Case Study. Mentionam ca aceasta schimbare provine din rezultatele feedback-urilor primite in anii anteriori. Acceptarea in concurs si/sau distribuirea la o anumita companie depinde de CV-urile participantilor. Fiecare echipa are voie sa concureze la un singur studiu de caz si fiecare participant are dreptul de a fi inscris intr-o singura echipa. Cum ma inscriu? Daca te inscrii cu o echipa: Dupa ce ti-ai format echipa de 3-4 persoane , intra pe site la sectiunea "Inscrie-te" si downloadeaza formularul de inscriere. Apoi toti membrii echipei tale trebuie sa il completeze si impreuna cu CV-urile voastre si lista de preferinte pentru studiile de caz sa le trimiteti la adresa office@vwi.ro pana pe data de 21 noiembrie. Daca te inscrii individual: Intrii pe site la sectiunea "Inscrie-te" si downloadeaza formularul de inscriere si impreuna cu CV-ul tau si cu lista de preferinte pentru studiile de caz la care vrei sa participi trimite-le la adresa office@vwi.ro pana pe data de 21 noiembrie. Atat cei selectati, cat si cei respinsi vor fi anuntati pana la data de 22 noiembrie. Mult succes! Care sunt premiile? Fiecare companie propune un studiu de caz, la care participa un numar de echipe, iar solutiile oferite sunt jurizate de catre reprezentantii companiei. Jurizarea se va face in functie de o serie de criterii , printre care spiritul analitic, modul in care au fost utilizate informatiile initiale, creativitatea solutiei, modul in care este prezentata solutia si felul in care echipa a colaborat. Tot membrii juriului vor oferi si premiile din partea companiei, acestea variind de la internship-uri, training-uri, excursii pana la materiale promotionale sau premii in bani. De ce sa particip? In primul rand, Case Study este o provocare. Si ai de la inceput un avantaj: poti participa cu echipa ta, formata din oameni cu care stii ca poti sa lucrezi si alaturi de care iti poti dezvolta ideile. Cu aceasta ocazie iti poti verifica abilitatile de lucru in echipa si poti vedea cum functionezi mai bine: singur sau alaturi de altii. Si avand in vedere ca la orice interviu esti intrebat cum lucrezi in echipa, data viitoare cand vei lua parte la un interviu vei putea sa dai un raspuns interesant. Dincolo de asta, Case Study este un concurs. Tu si echipa ta veti incerca sa rezolvati problema companiei alaturi de alte echipe, si fiecare echipa se va stradui pe parcursul a doua zile sa arate ca ei sunt cei mai buni si au ideile salvatoare. Si echipa ta va dori cu siguranta sa demonstreze ca poate. Studiul de caz propriu-zis este o problema a companiei, iar tu, incercand sa rezolvi aceasta problema, iti vei da seama de nivelul de pregatire la care te afli in momentul de fata. In final, acest nivel iti va fi confirmat si de juriul format din reprezentantii companiei. Acestia te vor indruma de la inceput, oferindu-ti informatiile necesare legate de solutia pe care o cauta si de modul in care se asteapta ca voi sa ajungeti la aceasta solutie. Te asteptam sa ne arati ce stii si cat de creativ poti fi in conditii de timp limitat, cand te confrunti cu o problema total noua pentru tine.
HOME
CE ESTE CS?
INSCRIE-TE
FAQ
CONTACT